Ugye Veled is gyakran fordul elő, hogy az irodában dolgozva percenként jönnek oda hozzád 1-1 kérdéssel. Kiesel a folyamatból és úgy érzed szétesik a napod, mert nem tudsz megfelelően koncentrálni. Azonban nem kell feltétlenül így szétforgyácsolódnunk a munkánkban, kis odafigyeléssel könnyedén menedzselhetjük a munkahelyi megszakításokat. De mit jelent is jelent ez pontosan? De ami leginkább téged is érdekelhet:mit tehetünk annak érdekében, hogy kiiktassuk a lényegtelen megszakításokat és fókuszálni tudjunk.

„Régebben kifejezetten a magas kockázatú tevékenységeknél vizsgálták a megszakítások teljesítményre gyakorolt hatását”

– vezette fel az Open Office podcast legújabb adásának témakörét Pataki-Bittó Fruzsina, irodai ergonómiai szakértő.

Ha megfigyeled magad munka közben, bizonyára nálad is számtalan esetben jönnek közbe figyelemelterelő tényezők. Ha ezekről nem veszel tudomást, azzal drasztikusan csökkenhet a teljesítményed.

Fruzsina megfogalmazása szerint

„az egyterű irodák nagyon is segíthetik a megszakítások kiküszöbölését”

hasonló a célunk az Open Office podcast aktuális epizódjával is. Ha neked is rendszeresen gátolják a hatékonyságod figyelemelterelő tényezők, mindenképp érdemes belehallgatnod az adásba.

Mutatjuk, hogy milyen kérdésekre és témákra tértünk ki a beszélgetésben:

  • Mi számít egyáltalán megszakításnak, illetve mit értünk önmegszakítás alatt? Utóbbi miért ér fogható fel káros szenvedélyként?
  • Milyen összefüggés figyelhető meg az internet boom és a megszakítások gyakoriságának emelkedése között?
  • Az átlag irodai dolgozót napi szinten hányszor zavarják meg a munkában?
  • Mi a különbség a lényeges és lényegtelen megszakítások között?
  • Hogyan függ össze a megszakítás menedzsment és a munkatársi empátia?
  • Illetve mit jelent az aktivitás alapú munkavégzés és iroda fogalma?

Fruzsina így foglalta össze az eredményes változásmenedzsment fő esszenciáját:

„a legfontosabb, hogy ki tudjuk szűrni a lényegtelen megszakításokat, illetve legyen terünk és lehetőségünk az elmélyülést igénylő feladatok elvégzésére”.

Ha kérdezni szeretnél Fruzsinától, a Műszaki Egyetem Ergonómia és Pszichológia tanszékének weboldalán megtalálod az email címét.

A podcast házigazdája Paukovics Gábor, a Kinnarps concept manager-e, az élhető, jól kialakított, produktivitást és jó munkahelyi környezetet támogató irodák szakértője.

A Kinnarps Hungary honlapja: https://kinnarps.hu

Iratkozz fel az Open Office Podcast adásaira a kedvenc podcast lejátszódban:

Spotify: https://open.spotify.com/show/1IS5PTlQtRmnSeCMSAsFrF?si=C-gWj4jOTyWVdjzHnBRVKQ 

Apple Podcast: https://podcasts.apple.com/hu/podcast/open-office-podcast/id1480704800

Castbox: https://castbox.fm/channel/Open-Office-Podcast-id2378664?country=us

Soundcloud: https://soundcloud.com/openofficepodcast

Az adások emellett elérhetők további felületeken is, így a Google Podcasts appban és számos más podcast applikációban.

Leave a Reply

All rights reserved Salient.