Azt mindannyian tudjuk, hogy a mindennapi mozgás fontos, de vajon hogyan tehetjük ezt könnyedén rutinná nap mint nap anélkül, hogy mindezt nehézségként élnénk meg? Hogyan tudod a mozgást a mindennapjaid részévé formálni és milyen praktikákat, trükköket tudsz bevetni az irodai környezetben dolgozva azért, hogy elkerüld a csukló-, térd- vagy hátfájást, és jobban érezd magad a bőrödben?

Paukovics Gábor az Open Office podcast legújabb epizódjában ezekről a kérdésekről beszélgetett Dr. Kovács Katalinnal, az ELTE Egyetemi docensével. Katalin az elmúlt 30 évben a Testnevelési Egyetemen ösztönözte a testnevelő tanárokat, hogy játékcentrikusan is lehet tartani a testnevelés órákat.

Nemrégiben elfogadta az ELTE felkérését, így már a leendő testnevelő tanári képzések indításában és tökéletesítésében is közreműködik. Mindemellett a mozgás szeretetét továbbra is szeretné mindenkibe beletáplálni, kortól, munkától és fizikai állapottól függetlenül.

Ha Téged is foglalkoztat, hogy miként tudnál több fizikai aktivitást csempészni a hétköznapjaidba, akkor mindenképp hallgass bele az új adásba.

Az Open Office podcast aktuális epizódjában ugyanis – többek között – szóba került, hogy:

  • Milyen alternatív mozgásformákat tudsz bevetni reggelente, ha alapvetően nincs időd a sportolásra?
  • Miként tudod reggel az ágyból kikelve máris aktív mozgással indítani a napot?
  • Hogyan képes szinteket dobni a hangulatodon, az energiaszinteden és a kedveden, hogyha reggel el tudsz menni biciklizni, futni vagy egyéb sportot űzni?
  • Miért az ülés a legegészségtelenebb pozíció az emberi szervezet számára?
  • Milyen álló helyzetet és tartást célszerű felvenned annak érdekében, hogy elkerüld a hátfájást?
  • Hogyan tudod váltogatni az ülőhelyzeted munkavégzés vagy meeting közben?
  • Hogyan lehet vegyíteni a munkába járást a fizikai aktivitással?
  • Miért nem ciki, hanem sokkal inkább hasznos bordásfalat kérni az irodai környezetbe?
  • Miért célszerű kislabdákat tartani az íróasztalodon?
  • Mi minden hozható ki egy olyan – sokak által jelentéktelennek tulajdonított – helyből, mint az irodai lépcsőház?
  • Milyen apró trükköket vethetsz be az irodában csukló-, térd vagy hátfájás ellen?

A legfontosabb teendő rátalálni arra a „pozitív környezetre”, amiben számodra jól esik a mozgás. Hogyha megvan ez a környezet, akkor a fizikai aktivitás kényszer helyett sokkal inkább élménnyé változik.

Amennyiben kedvet kaptál az ELTE képzéseihez, akkor 

A podcast házigazdája Paukovics Gábor, a Kinnarps concept manager-e, az élhető, jól kialakított, produktivitást és jó munkahelyi környezetet támogató irodák szakértője.

A Kinnarps Hungary honlapja: https://kinnarps.hu

Iratkozz fel az Open Office Podcast adásaira a kedvenc podcast lejátszódban:

Spotify: https://open.spotify.com/show/1IS5PTlQtRmnSeCMSAsFrF?si=C-gWj4jOTyWVdjzHnBRVKQ 

Apple Podcast: https://podcasts.apple.com/hu/podcast/open-office-podcast/id1480704800

Castbox: https://castbox.fm/channel/Open-Office-Podcast-id2378664?country=us

Soundcloud: https://soundcloud.com/openofficepodcast

Az adások emellett elérhetők további felületeken is, így a Google Podcasts appban és számos más podcast applikációban.

Leave a Reply

All rights reserved Salient.