Ha érdekel a produktivitás növelése és foglalkozol azzal, hogy fejlődj, akkor egészen biztosan hallottál már a GTD módszertanról. De vajon tudod-e hogy mit jelent ez a valóságban, és hogyan alkalmazd helyesen? Miért gondolkodunk rosszul a feladat menedzsmentről és hogyan javíthatunk ezen? Konkrét technikákról és hasznos segítségről beszélgettünk a legújabb adásban, amiből mindannyian sokat tanulhatunk.

„A fejünk az ötletek gyártására való, nem azok tárolására”

– idézte Hamar Domonkos David Allen frappáns állítását, amikor szóba került az, hogy milyen módszereket alkalmazhatunk arra, hogy rögzítsünk egy-egy feladatot. Domonkos a Hamar Productivity Consulting ügyvezetőjeként vezetett be minket a Getting Things Done módszertan mélyébe.

„A hatékonyságnak definciója GTD értelemben az az, hogy jelen tudjunk lenni”

– foglalta össze Domonkos azt, hogy mi az egyik legnagyobb megfejtése annak, hogy a feladatainkat elvégezzük, és hozott néhány nagyon életszerű példát arról, amikor úgy érezzük egy feladatban jelen vagyunk, de valójában egészen máshol járunk. Konkrét megoldásokról beszélt annak kapcsán, hogy hogyan találjuk meg azt az ideális feladat és rászánt idő kapcsolatot a saját életünkben.

„Miért hihetik az az emberek, hogy ők nem tudnak rendszereket alkotni?”

– tette fel a kérdést Gábor, a beszélgetésből indult gondolatébresztőként . Ha kíváncsi vagy, hogy milyen választ kapott erre, azt könnyen megtudhatod, ha meghallgatod az Open Office podcast legújabb epizódját.

Az új adásban a feladatok produktív menedzselésről beszélgettünk, ennek kapcsán pedig olyan témák is kibeszélésre kerültek, minthogy:

  • Mennyire megy könnyen az embereknek hogy célokat állítsanak fel?
  • Hogyan maradjunk motiváltak akár céges, akár családi közös feladataink kapcsán? 
  • Mi a jó taktika egy vízió orientált embernek ahhoz, hogy jobb időmenedzsmentet alkalmazzon a mindennapjaiban?
  • Hogyan gondolkodunk a rendszerekről általánosságban és milyen módokon jöhetünk rá arra, hogy hol vagyunk mi mások rendszereiben?
  • Hatással van-e az elvégzett munkánk minőségére az, ha minél több feladatot akarunk minél rövidebb idő alatt megcsinálni és hol van az a pont, amikor meg kell állnunk és mérlegelnünk kell ezek kapcsolatát?
  • Hol van az a pont, ahonnan már nem mondasz nemet az új feladatokra, mennyire könnyű megtalálni azt a határmezsgyét, ahol optimális feladatmennyiséget tudhatsz magadénak?

Domonkos záró gondolata tökéletesen alátámasztja azt, hogy milyen fontos kérdéskört igyekeztünk kibeszélni az adásban:

„A személyes hatékonyság az egyik legnagyobb felelősségünk az életünkben. Ha ez rendben van, akkor ez magával hozza az összes többi dolgot. Ha ez rendben van, akkor nem csak az én életem lesz jobb, hanem a körülöttem lévő emberek élete is.”

Ha bővebben érdekel a GTD módszer, vagy szeretnél együtt dolgozni Domonkos csapatával, akkor nézd meg a lehetőségeket az alábbi weboldalon: https://www.hamar.hu/

A podcast házigazdája Paukovics Gábor, a Kinnarps concept manager-e, az élhető, jól kialakított, produktivitást és jó munkahelyi környezetet támogató irodák szakértője.

A Kinnarps Hungary honlapja: https://kinnarps.hu

Iratkozz fel az Open Office Podcast adásaira a kedvenc podcast lejátszódban:

Spotify: https://open.spotify.com/show/1IS5PTlQtRmnSeCMSAsFrF?si=C-gWj4jOTyWVdjzHnBRVKQ 

Apple Podcast: https://podcasts.apple.com/hu/podcast/open-office-podcast/id1480704800

Castbox: https://castbox.fm/channel/Open-Office-Podcast-id2378664?country=us

Soundcloud: https://soundcloud.com/openofficepodcast

Az adások emellett elérhetők további felületeken is, így a Google Podcasts appban és számos más podcast applikációban.

Leave a Reply

All rights reserved Salient.